Антыбіётыкі могуць стаць прычынай раптоўнай смерці

Антыбіётыкі, якія прымаюць сотні тысяч людзей, падвойваюць рызыку раптоўнай смерці з-за прыпынку сэрца, папярэджваюць кітайскія навукоўцы з Універсітэта Гуанчжоу.

Даследаванне з удзелам 21 мільёна дарослых паказвае, што агульная група прэпаратаў, якія выкарыстоўваюцца для лячэння пнеўманіі, гастраэнтэрыту, коклюшу, скурных інфекцый і захворванняў, якія перадаюцца палавым шляхам, могуць прымусіць сэрца біцца вельмі хутка. Гэтыя прэпараты – макролиды – ўключаюць у сябе эрытроміцін, рокситромицин, азитромицин і кларитромицин.

Па словах экспертаў, антыбіётыкі парушаюць электрычную актыўнасць сэрца, прымушаючы яго біцца больш чым 100 раз у хвіліну. Гэта стан, вядомае як тахікардыя, можа прывесці да інфарктаў, інсультаў або раптоўнай смерці ў выніку спынення сэрца.

Кітайскія даследчыкі разгледзелі 33 існуючых даследаванні па ўсім свеце, якія ахопліваюць амаль 50 гадоў, пачынаючы з 1966 года. Яны падлічылі, што пацыенты, якія прымаюць макролиды, мелі ў 2,5 разы больш шанцаў на развіццё пачашчанага сэрцабіцця або раптоўнай смерці ад спынення сэрца. Яны таксама мелі на 30% больш высокі рызыка памерці ад любой хваробы сэрца. Нягледзячы на трывожныя лічбы, спецыялісты лічаць, што няма ніякіх падстаў для спынення лячэння антыбіётыкамі, паколькі агульны рызыка ўсё ж застаецца вельмі нізкім у папуляцыі.